Znajdź swój zapach

Odpowiedź może brzmieć banalnie: bo są bardzo dużo przyjemniejsze niż zapachy brzydkie. Bo ładne zapachy poprawiają samopoczucie. Sprawiają, że czujemy się całkiem dobrze, że jest nam miło. Ładny zapach relaksuje i działa kojąco. Nie bez przyczyny zapach do domu wybieramy tak, by się nam podobał. Musi być przyjemny, świeży, nie zbyt ostry i niemdlący. Wiele osób wybiera aromaty kwiatowe. Inni pragną owocowe. Sprzedaż odświeżaczy powietrza, olejków zapachowych i substancji, które wpływają na zapach otoczenia jest naprawdę duża.

Kupuje się nie tylko zapachy do domu. Wielu ludzi, spędzając znakomita większość dnia w pracy, w znaczącej liczbie przypadków kupuje zapach do biura. Tam, gdzie ładnie i miło pachnie, pracuje się wydajniej, bo człowiek czuje się dużo lepiej. Jest wydajniejszy. Moc sprawczą zapachu wykorzystuje się też w innych celach. Moc zapachu wykorzystują również handlowcy. W jaki sposób? W ogromnych halach handlowych, między innymi w marketach i super marketach rozpyla się substancje zapachowe, które niezauważalnie wpływają na decyzje klientów. Ta taktyka to aromamarketing. Dzięki właściwym zapachom ludzie czują się zrelaksowani, odprężeni i kupują więcej. Dobrze czują się w sklepie, gdzie pachnie świeżym chlebem lub świeżymi wędlinami. Przez to maja np ochotę na jedzenie i kupują produkty, których tak faktycznie nie potrzebują. I to wszystko dzięki odpowiedniemu zapachowi. Aromamarkieting wykorzystuje wiele placówek handlowych. Jest on efektywnym sposobem na podniesienie rezultatów dystrybucji.

Więcej: aromamarketing.